Glassdoor: Τα οφέλη του εργαλείου στην αναζήτηση εργασίας
Από το 2007, το website Glassdoor είναι ένα ταχέως αναπτυσσόμενο εργαλείο αναζήτησης εργασίας, που διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης για ένα πολύ βασικό λόγο: προσφέρει τη δυνατότητα σε εργαζόμενους και πρώην εργαζόμενους μιας εταιρείας να αξιολογήσουν τον εργοδότη τους και συνεπώς, να προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για το εργασιακό περιβάλλον σε όσους αναζητούν εργασία.
Έχοντας ως αρχική ιδέα τη δημιουργία μιας "ανοιχτής πλατοφόρμας" στην οποία οι εργαζόμενοι θα μπορούν ανώνυμα να αξιολογήσουν την εταιρεία τους και να γράψουν ελεύθερα ένα κείμενο, παραθέτοντας την προσωπική τους απόψη σχετικά με τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα του εργοδότη- αξιολογώντας ακόμα και τον/την CEO- για πολλούς, το Glassdoor έφερε την "επανάσταση" στην αναζήτηση εργασίας, προσφέροντας περισσότερη διαφάνεια, αφού από αρκετούς έχει χαρακτηριστεί ως το TripAdvisor για την επιλογή προσωπικού.
Το ίδιο το Glassdoor αποκάλυψε ότι:
- το 75% των managers που ασχολούνται με τις προσλήψεις ομολογούν ότι η φήμη της εταιρείας επηρεάζει τις προσλήψεις
- το 83% των ατόμων που αναζητούν εργασία δεν επιθυμούν να εργαστούν σε μια επιχείρηση με κακή φήμη
- το 55% των υποψηφίων ανέφεραν ότι θα επανεξέταζαν την αίτησή τους εάν μάθαιναν αρνητικά σχόλια για την εταιρεία
Η υπάρξη του συγκεκριμένου εργαλείου, αλλάζει σημαντικά το σκηνικό στην αγορά εργασίας και θα μπορούσε να είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για κάθε εταιρεία όσον αφορά την προώθηση της θετικής της φήμης και το branding, αλλά ταυτόχρονα και ένας τεράστιος πονοκέφαλος, αφού πλέον ο έλεγχος της πληροφορίας φεύγει από την εταιρεία και πηγαίνει στον εργαζόμενο. Περνάμε, δηλαδή, σιγά σιγά σε μια νέα εποχή όπου μια"καλοστημένη" εταιρική ιστοσελίδα, η οποία παρουσιάζει τον εργοδότη ως τον καλύτερο του κόσμου ή οι λίστες του τύπου "best workplaces" δε θα θεωρούνται αξιόπιστα μέσα πληροφόρησης.
Θέλοντας πάντα να εξετάζω τα πράγματα σε σχέση με την Ελληνική αγορά εργασίας, θεωρώ ότι το Glassdoor θα μπορούσε να παίξει ένα πολύ καθοριστικό ρόλο, βοηθώντας σημαντικά όσους αναζητούν δουλειά, αφού ένας από το μεγαλύτερους φόβους αυτή τη στιγμή των περισσοτέρων είναι ότι θα "κακοπέσουν", ότι θα βρεθούν από άγνοια σε ένα νέο περιβάλλον εργασίας το οποίο μπορεί να μην τους εκτιμά, να μην τους προσφέρει δυνατότητες εξέλιξης, ή να τους υποχρεώσει να εργαστούν σε δυσλειτουργικές ομάδες.
Είναι όμως όλα τόσο "ρόδινα"; Σίγουρα όχι. Όπως συμβαίνει και με social media / websites παρόμοιου ύφους - όπως το Trip Advisor ή το Foursquare - που βασίζονται σε ατομικές κριτικές πελατών/καταναλωτών - μια κακόβουλη κριτική θα μπορούσε να βλάψει την υστεροφημία μιας επιχείρησης χωρίς λόγο. Ούτως ή άλλως, ας μην ξεχνάμε ότι μια γνώμη είναι πάντα υποκειμενική και συνεπώς, ακόμα και αν η εμπειρία ενός ατόμου ήταν όντως κακή, μπορεί να μην εκφράζει το εργασιακό περιβάλλον στο σύνολό του.
Παρόλα αυτά, η απήχηση του Glassdoor παγκοσμίως δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Ακόμα και αν χρειάζεται φιλτράρισμα όσων γράφονται για το κατά πόσο αντανακλούν την πραγματική εικόνα της εταιρείας, το Glassdoor είναι αμφισβήτητα ένα "ορυχείο" πληροφοριών.
Άννα Ντούμα - Επαγγελματικός Σύμβουλος, CV Excellence
Περισσότερα Άρθρα
4 βήματα για να προσαρμόσεις το βιογραφικό σου σε διαφορετική θέση
7 Λόγοι που οι εταιρείες χάνουν καλούς εργαζόμενους
Αναζήτηση εργασίας: Ο Μύθος του "Dream Job" και η χαρά της "κανονικής" απασχόλησης