4 βήματα για να προσαρμόσεις το βιογραφικό σου σε διαφορετική θέση
Yπάρχουν φορές που θέλουμε να αλλάξουμε αντικείμενο εργασίας για διάφορους λόγους, όπως για να αποκτήσουμε εμπείρια σε αντικείμενο σχετικό με τις σπουδές, να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό ή να αναζητήσουμε ευκαιρίες απασχόλησης σε άλλο τομέα καθώς στον τομέα μας δεν υπάρχουν αρκετές.
Όποιος και αν είναι ο λόγος, ένα σύνηθες πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι ο τρόπος που θα καταφέρουμε να ταιριάξουμε τα προσόντα μας με τις απαιτήσεις της νέας θέσης, ώστε να έχουμε περισσότερες πιθανότητες να επιλέξουν το βιογραφικό μας.
1. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να ξεχωρίσουμε μια ή περισσότερες αγγελίες εργασίας, να διαβάζουμε προσεκτικά το περιεχόμενό της και να καταγράψουμε τα βασικά σημεία, είτε αυτά είναι αρμοδιότητες είτε προσόντα (skills)
2. Το επόμενο βήμα είναι σκεφτούμε ποια από αυτά ενδεχομένως γνωρίζουμε από προηγούμενη εργασιακή εμπειρία, σπουδές, επαγγελματική κατάρτιση ή ακόμα και από εθελοντική εργασία. Βασικό σημείο σε αυτό το στάδιο είναι να προσδιορίσουμε μεταβιβάσιμες δεξιότητες (Transferable Skills), δηλαδή δεξιότητες που μπορούν να μεταφερθούν από το ένα αντικείμενο στο άλλο, ανεξάρτητα από το είδος της δουλειάς. Μαζί με τις μεταβιβάσιμες δεξιότητες, τις οποίες πρέπει να αναδείξουμε στο περιεχόμενο του βιογραφικού, είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε και λέξεις-κλειδιά (key words), ορολογία δηλαδή που συνήθως χρησιμοποιείται στο αντικείμενο.
Πριν αναφερθούμε στο επόμενο βήμα, ας δώσουμε ένα παράδειγμα. Έστω ότι έχουμε αποκτήσει εμπειρία σε θέση γραμματειακής υποστήριξης και μας ενδιαφέρει μια νέα θέση στο marketing. Αρχικά, μπορούμε να σκεφτούμε εάν στις καθημερινές αρμοδιότητες είχαμε και κάποιες που ταιριάζουν στο αντικείμενο, όπως για παράδειγμα η αλλαγή του περιεχομένου του εταιρικού website, η διαχείριση των social media, ή η οργάνωση εταιρικών εκδηλώσεων. Σε πολλές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στις μικρότερες, συνηθίζεται οι εργαζόμενοι να αναλαμβάνουν πιο διευρυμένους ρόλους, με αρμοδιότητες που παραδοσιακά ανήκουν σε άλλα τμήματα. Αυτό, λοιπόν, θα πρέπει να το εκμεταλλευτούμε και να το αναδείξουμε μέσα από το βιογραφικό μας όταν επιθυμούμε αλλαγή αντικειμένου.
3. Στη συνέχεια, θα πρέπει να σκεφτούμε εάν μπορούμε κάπως να μεταβάλλουμε τον τίτλο θέσης, ώστε να ταιριάζει καλύτερα με το νέο αντικείμενο καθώς και την περιγραφή αρμοδιοτήτων που θα γράψουμε. Εδώ χρειάζεται αρκετή προσοχή γιατί δε θέλουμε να παρουσιάσουμε πράγματα που δεν ισχύουν.
Έστω ότι έχουμε εμπειρία ως software developer, δηλαδή στον προγραμματισμό, αλλά θέλουμε η επόμενη θέση να είναι σε ρόλο project manager - να ξεφύγουμε δηλαδή από το καθαρά τεχνικό κομμάτι σε ένα ρόλο συντονισμού. Για αρχή πρέπει να σκεφτούμε εάν από την προηγούμενη εμπειρία μας, θα μπορούσαμε να αναφερθούμε και σε αρμοδιοτήτες που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση projects. Μας είχε ποτέ ανατεθεί η ολοκλήρωση ενός project και η ευθύνη όλων των ενεργειών; Είχαμε την παρακολούθηση των διαφόρων σταδίων, τη σύνταξη αναφορών ή το συντονισμό μελών ομάδας ή άλλων τμημάτων, εκτός από το καθαρά τεχνικό κομμάτι της υλοποίησης;
4. Εάν η προηγούμενη εμπειρία μας (επαγγελματική ή εθελοντική) ή οι σπουδές μας δεν μπορούν να βοηθήσουν στο ταίριασμα, σημαντικό ρόλο έχει και η επαγγελματική κατάρτιση και επιμόρφωση στο αντικείμενο. Σεμινάρια και workshops ή Online courses (MOOCS) - όπως αυτά που προσφέρονται μέσω του www.coursera.org ή του www.edx.org - μπορούν να βοηθήσουν στη μετάβαση σε νέο αντικείμενο.
Άννα Ντούμα, Επαγγελματικός Σύμβουλος
Περισσότερα άρθρα
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ: ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΣ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ "DREAM JOB" ΚΑΙ Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ "ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ" ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: 5 ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ