7 Λόγοι που οι εταιρείες χάνουν καλούς εργαζόμενους

paraitisiΣε περιόδους οικονομικής κρίσης ένας από τους βασικότερους λόγους που ένας εργαζόμενος εγκαταλείπει τη θέση του είναι η αμοιβή, κυρίως εξαιτίας μειώσεων ή αδυναμίας πληρωμών. Ακόμα όμως και σε περιπτώσεις που η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, μπορεί να χάσει ικανά στελέχη για λόγους που δεν αφορούν τις απολαβές. Ένας καλός εργαζόμενος μπορεί να επιλέξει την έξοδο για τους εξής λόγους:

 

#1 Ζητείται... "πολυεργαλείο"

Ο υπερβολικός φόρτος εργασίας ή ασάφεια σε σχέση με τα απαιτούμενα καθήκοντα της θέσης αυξάνουν το άγχος και τη δυσαρέσκεια. Όταν ζητείται από έναν καλό εργαζόμενο να εντάξει στο καθημερινό του πρόγραμμα ένα μεγάλο εύρος από αρμοδιότητες ή αρμοδιότητες που αντιστοιχούν σε άλλες θέσεις απασχόλησης, ο εργαζόμενος θα είναι δυσαρεστημένος με την εταιρεία. Όταν συμβαίνει αυτό, ο καλός εργαζόμενος αισθάνεται ότι τιμωρείται επειδή είναι παραγωγικός. Ακόμα και αν τον πρώτο καιρό έχει όλη την καλή διάθεση και το φιλότιμο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της θέσης, αργότερα εξαντλείται και συνεπώς θα αναζητήσει απασχόληση αλλού.

 

#2 Δεν υπάρχει επιβράβευση

Η αναγνώριση δε χρειάζεται απαραίτητα να συνοδεύεται με αύξηση στο μισθό ή bonus. Οι εργαζόμενοι γνωρίζουν πλέον ότι οι καιροί είναι δύσκολοι για τις περισσότερες εταιρείες. Ωστόσο, είναι σημαντικό ο μάνατζερ να δείχνει την εκτίμησή του και να ψάξει ίσως εναλλακτικούς τρόπους επιβράβευσης. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο πρώτος λόγος αποχώρησης από μια εταιρεία είναι η κακή σχέση με τον προϊστάμενο ή το μάνατζερ. Όταν ο μάνατζερ δείχνει να μην εκτιμά τη δουλειά σου ξεκινά ο θυμός και ο θυμός οδηγεί σε παραίτηση.

 

#3 Δεν επικοινωνούνται οι στόχοι και τα αποτελέσματα 

Η εσωτερική επικοινωνία είναι από τα σημαντικότερα ζητήματα σε μια εταιρεία. Όταν εργάζεσαι σε μια εταιρεία είσαι μέλος ομάδας αλλά πολλές φορές οι εργαζόμενοι δεν αισθάνονται πραγματικά "κομμάτι" της επιχείρησης. Δε γνωρίζουν την πορεία της, τους στόχους της και τα αποτελέσματά της. Δε γνωρίζουν προς ποια κατεύθυνση οδεύει η επιχείρηση και τι χρειάζεται από εκείνους ατομικά και συλλογικά για να το πετύχει. Πολλές φορές νιώθουν ανασφάλεια επειδή απλώς δεν έχουν ενημέρωση.

 

#4 Δεν κάνεις καινούρια πράγματα

Μερικές φορές ακούμε σε μια συνέντευξη φράσεις όπως "έχω κάνει τον κύκλο μου" ή "ό,τι ήταν να μάθω το έμαθα" που σημαίνει ότι έχουν βαρεθεί. Είναι σημαντικό να αισθάνεσαι ότι έχεις τον έλεγχο της δουλειάς σου, ότι ξέρεις ακριβώς τι και πώς πρέπει να το κάνεις, αλλά μετά από κάποια χρόνια θέλεις να αυξήσεις τις γνώσεις σου αποκτώντας νέες αρμοδιότητες. Η εξέλιξη δεν είναι μόνο στην ιεραρχεία, παίρνοντας μια προαγωγή. Μπορεί να είναι ένα project ή η προσθήκη νέων αρμοδιοτήτων,

 

#5 Προσλαμβάνονται ή διατηρούνται ακατάλληλα άτομα

Όταν είσαι καλός στη δουλειά σου θέλεις να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που είναι το ίδιο ικανοί με εσένα. Όταν πρέπει να συνεργαστείς με άτομα τα οποία στο δικό τους ρόλο δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της θέσης, υπάρχουν επιπτώσεις και στη δική σου εργασία.

 

#6 Δεν υπάρχουν ευκαιρίες εκπαίδευσης

Ο καλός εργαζόμενος δε θέλει να μένει στάσιμος. Θέλει να αποκτά νέες ικανότητες και γνώσεις ώστε να βελτιώνεται. Η εκπαίδευση, είτε στην αρχή της συνεργασίας είτε αργότερα είναι απαραίτητη ώστε να νιώθει επαρκής και ικανός να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις, ιδιαίτερα όταν αυτές αλλάζουν.

 

#7 Οι υποσχέσεις δεν τηρούνται 

"Μην τάζεις εάν δεν μπορείς να πραγματοποιήσεις την υπόσχεση" θα έλεγα πιο απλά. Όταν ένας μάνατζερ υπόσχεται και στη συνέχεια δεν τηρεί τις υποσχέσεις του θεωρείται αναξιόπιστος. Οι υποσχέσεις δίνουν κίνητρα, αλλά όταν δε γίνονται πραγματικότητα ο καλός εργαζόμενος απογοητεύεται. 

 

Η Άννα Ντούμα είναι Επαγγελματικός Σύμβουλος και Σύμβουλος Σπουδών http://www.cvexcellence.gr/index.php/anna-ntouma

 

ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

 

INTERVIEW: 5 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ

7 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΔΕ ΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟ INTERVIEW ΚΑΙ INTERVIEW ΜΕΣΩ SKYPE